čtvrtek 6. října 2016

Jak dlouho chceš tu holku nosit?!

Už delší dobu se chystám napsat příspěvek o tom, proč nosím své dítko na těle a co nám to přináší nebo naopak bere. Je světový týden nošení a nadešel ten správný čas. Tady je moje osobní nosící zkušenost.

Už ani nevím, jak jsem se o nošení dětí dozvěděla. Než jsem čekala Elišku, nosících maminek jsem se si na ulicích nevšímala, ale těhotná jsem cítila, že nemůže být nic přirozenějšího než nosit dítě na těle, když budu toho drobka nosit 9 měsíců v břiše. Stačil mi krátký kurz o nošení, kde jsem si pořídila svůj šátek a bylo jasno. Investice to byla, ale kočárek jsem dostala lacině od známých, tak proč nedat peníze do něčeho, co budu prakticky potřebovat.


Eliška 3 měsíce

O kontaktním rodičovství jsem si četla a měla jsem dojem, že tohle všechno je přece normální - nenechat dítě vyplakat, mít ho na sobě, spát s ním v jednom kutlochu (trochu jako pračlověk v jeskyni u ohně pod jednou kožešinou), kojit, dokud to půjde a tak. Slýchala jsem věty jako, že si Elišku rozmazlím, že si potřebuje pláčem roztáhnout plíce, že jí z té postele nikdy nedostanu, že bude rozmazlená a tak dále.


Eliška 6 měsíců

Eliška se narodila a nechtěla se vozit v kočárku. Vydržela v něm spát tak max. půl hodiny, ale v šátku třeba 4, když na to přišlo. Takže bylo pro mě jako částečně pracující mámu jasné, jak to bude vypadat - šup do šátku a ten volný čas využít na práci, úklid, uvařit si. A jak skvěle to fungovalo. 

O nošení jsem se nenechala připravit žádnou rýpavou poznámkou. Naopak jsem takhle zvládla i do kanceláře v Praze pravidelně dojíždět, cestovat vlakem nebo pražským mhd, zvládnout oslavu s malým miminkem nebo výšlap, když jsem měla chuť na výlet.



Eliška 9 měsíců, rozhledna Máminka

Do 7 měsíců jsem nosila v šátku Vatanai, následně do 16 měsíců v ErgoBaby nosítku. Ani na jedno nedám dopustit, i když od té doby zkoušíme, co se dá.. Poslední nosítko si necháme ušít, abychom měli, v čem uspávat. Elišku do nosítka vždy před spaním dám, pochovám, pomazlím, pohoupu a ona klidně a spokojeně usne. A čerstvě spinká ve svém vlastním pokojíčku ve své postýlce.


Eliška 9 měsíců, Stezka korunami stromů, Lipno

Ale proč to celé vlastně píšu - chtěla bych VŠECHNY maminky k nošení podpořit. Ten vztah a blízkost s vlastním dítětem vám nic nenahradí. Jde to všechno i bez pláče, o spoustu míst nedostupných s kočárkem nemusíte přijít (zvlášť pokud milujete přírodu tak jako já), můžete mít své baby tak blízko, jak to jen jde a pořád nenakukovat do kočárku, zda spinká nebo se vrtí nebo co se děje. A taky pohodově kojit, když je třeba.

Vlastně celé nošení chápu jako silnou potřebu než jako výmysl maminek. Nemusíte být šátkovou fanatičkou, ani biomatkou, ani alternativní ženou, abyste mohla začít. Chce to jen trochu odhodlání naučit se jeden úvaz nebo zapnout nosítko a být svému miminku nablízku. 

Takže jak dlouho chci tu holku ještě nosit? Dokud se nechá. 😃


Eliška 20 měsíců, Tetín

Pohodový večer přeji.
Lucka 


Žádné komentáře:

Okomentovat